Zdjęcie grupowe uczestników ywcieczki

Wycieczka klas piątych do Warszawy

19 i 20 października odbyła się szkolna wycieczka do Warszawy, w której wzięli udział uczniowie klas 5 wraz z wychowawczyniami. Celem wycieczki było rozbudzenie zainteresowań dzieci historią, kulturą i tradycją własnego kraju. Pierwszego dnia uczniowie zwiedzili Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w którym poznali przeszłą i współczesną kulturę żydowską. Aktywnie uczestniczyli w spotkaniu z przewodnikiem, który angażował ich w różne zadania: próbowali tańczyć tango przy dźwiękach starego gramofonu na zaprojektowanej żydowskiej ulicy, wykonywali prace drukarskie, uczestniczyli w zabawie w konduktora i podróżnego (kupowali bilety w kasie i stemplowali je). Następnym punktem wycieczki było Muzeum Iluzji, w którym nauka połączona była z zabawą. Uczniowie mogli doświadczyć na czym polegają złudzenia optyczne i zapoznać się z ich naukowym wyjaśnieniem. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Spacerując po królewskich komnatach i słuchając ciekawych informacji opowiadanych przez przewodnika, uczniowie poszerzali swoją wiedzę historyczną. Oglądali dzieła sztuki upamiętniające zwycięstwa króla Jana III oraz zobaczyli broń, którą się posługiwał. Mieli okazję dowiedzieć się, kogo nazywał swoją „niepokonaną pasją”, ile książek zgromadził w królewskiej bibliotece i co lubił czytać. A gdy zapadł zmrok, uczniowie podziwiali Królewski Ogród Światła – wystawę, która rozświetla historyczne ogrody przy pałacu. Rozbrzmiewająca muzyka i interaktywne instalacje były niezwykłą atrakcją dla dzieci. W drugim dniu wycieczki uczniowie zwiedzili z przewodnikiem Łazienki Królewskie, zaczynając od pomnika Fryderyka Chopina i przechodząc do kolejnych charakterystycznych miejsc oraz zabytkowych budowli. W następnej części dnia dzieci zwiedzały Zamek Królewski; zobaczyły królewskie apartamenty i poznały różne historie z nimi związane. Liczne pytania uczniów kierowane do przewodników były dowodem na to, że cel wycieczki został zrealizowany.