Dni matematyki
Dni Matematyki w Szkole Podstawowej nr 2 w tym roku miały wyjątkowy charakter. Ich celem było sprawdzenie umiejętności uczniów oraz zachęcenie do rozwijania pasji matematycznych, odkrywania ukrytych talentów oraz kształtowania nawyku twórczego i logicznego myślenia.
Matematyka powszechnie uważana jest za jeden z trudniejszych przedmiotów. Jedni ją kochają, a inni wręcz nie cierpią, dlatego też nauczyciele matematyki zaproponowali różnorodne aktywności, które miały za zadanie przybliżyć uczniom ten przedmiot. Nie wymagały one specjalnej wiedzy matematycznej – wystarczył otwarty umysł i chęć do zabawy matematyką.
W ramach „Marcowych spotkań z matematyką” zorganizowany został w szkole konkurs plastyczny promujący matematykę w życiu codziennym. Uczniowie klas IV – VIII przygotowali aż 42 ciekawe i estetyczne prace, które pokazywały, jak powszechnie wykorzystywana jest „królowa nauk”.
Na przerwach uczniowie klas 4-8 chętnie rozwiązywali testy z Kahoota, a także łamigłówki i krzyżówki matematyczne typu Kakuro, czy Nonogram. Wszystkie podejmowane aktywności pomogły uczniom ćwiczyć pamięć, rozwijać logiczne myślenie i poprawić koncentrację.
Uczniowie klas szóstych wzięli udział w powiatowym konkursie „Liczby rządzą światem”. Finałowe zmagania, które odbyły się w SP nr 2 Brzezinach, zapewniły Oliwierowi Niżnikowskiemu z kl. 6b i Borysowi Owczarkowi z kl. 6a miejsce na podium - zajęli oni III miejsce.
Kolejny konkurs matematyczny „Zainwestuj w matematykę” skierowany był do uczniów klas ósmych. Prawdziwymi znawcami tego przedmiotu okazały się drużyny uczniów z klasy 8c i 8d.
14 kwietnia odbył się I etap VI Międzyszkolnego Konkursu Matematyczno-Informatycznego INFOM@T. Uczniowie rozwiązali na komputerach test składający się z 20 pytań jednokrotnego wyboru. 10 pytań dotyczyło zagadnień z informatyki, a kolejne 10 to pytania z matematyki.
Do kolejnego etapu przeszli: Michał Pachniewicz z 6a i Adam Jeziorski z 5a.
Finał odbył się 27 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 1 w Koluszkach. Uczniowie zajęli III miejsce i zdobyli dyplom oraz puchar dla szkoły.
Mamy nadzieję, że dzięki podjętym działaniom, matematyka nie jest już dla naszych uczniów przedmiotem szkolnym, który kojarzy się ze skomplikowanymi działaniami oraz mnóstwem zadań. Po takiej dawce matematycznej aktywności z pewnością zdali sobie sprawę, że tak naprawdę wszystko co nas otacza ma kształt, da się zmierzyć i policzyć, więc z „królową nauk” mamy do czynienia na co dzień, dlatego tak ważna jest dogłębna znajomość tego przedmiotu. Dzięki udziałowi w konkursach i zabawach uczniowie nie tylko nabyli wiele nowych umiejętności, ale także otrzymali oceny celujące.